Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

MariuszT

Plany rozwoju craftlandia.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Będą tutaj zawsze aktualne informacje na temat najbliższych planów rozwoju serwera, wraz z procentowym znacznikiem wykonania danej rzeczy. Lista będzie często modyfikowana dlatego polecam zasubskrybować ten temat (przycisk w górnym prawym rogu "Obserwuj ten temat") aby szybko dowiadywać się o nowościach.
 
Oczywiście czasami jestem zmuszony zmieniać swoje plany, reagować na różne wydarzenia na serwerze, problemy z pluginami itp. dlatego nie każda zmiana na stronie lub serwerze będzie wcześniej zapowiedziana w  tym temacie.
 
Nie będę tu opisywał szczegółowo wszystkich planów. Proszę mnie nie zamęczać pytaniami jak dana rzecz będzie wyglądała, jak wybrany plugin będzie działał itd. Szczegóły zawsze będą podawane w obszernych newsach, które regularnie pojawiają się na stronie głównej craftlandia.pl.
 
 
 
Zmiany na stronie głównej. Ma się tam znajdować więcej newsów (strona się wydłuży) a w prawej kolumnie powinny pokazać się statystyki serwera takie jak aktualna ilość graczy, link do mapy, TS itd.

5%
5%

 
 
Plugin służący do handlu między graczami (bezpieczny, bez możliwości oszukiwania, wygodny w użyciu, możliwość handlu na odległość)
100%
100%

 
 
Spawn
100%
100%

 
 
Plugin do wyrzucania za AFK
100%
100%

 
 
Plugin optymalizujący grę, poprawiający wydajność serwera (lepsze zarządzanie mobami)
99%
99%

 
 
Encyklopedia Minecraft serwisu craftlandia.pl (sama strona, bez treści)
15%
15%

 
 
Niespodzianka na forum, nowy moduł
0%
0%

 
 
Obraz swojej postaci Minecraft na forum, po integracji konta gry z forum
30%
30%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popracowałem troszkę nad pluginem do handlu między graczami ale stanąłem w jednym miejscu. Dzisiaj nie miałem zbyt dobrych warunków do pracy (w pociągu mam kiepski Internet, nie ma jak czytać dokumentacji, testować itd.) więc zająłem się pluginem do lepszego zarządzania zwierzętami (tu miałem już wszystko zaplanowane, nie potrzebowałem dokumentacji). W tej chwili jego procent ukończenia oceniam na 70%. Pozostałe 30% powinno szybko pójść, mam już wszystko ułożone w głowie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodanie w kilku miejscach na stronie głównej i w newsach informacji kto jest autorem tekstu. Plan jest taki abym nie tylko ja pisał newsy i powinna się wyświetlać jasna informacja kto jest autorem.

100%
100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się jeszcze trochę popracować. Rozwiązałem problem jaki napotkałem przy pisaniu pluginu do handlu i jego status wzrósł o 10%. Skończyłem plugin do lepszego zarządzania mobami. Ustawiłem na 99% bo jeszcze nie uruchamiam na serwerze docelowym, muszę znaleźć pół godziny żeby mocno potestować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokonałem chyba wszystkie problemy techniczne przy tworzeniu pluginu do handlu między graczami. Zostało jeszcze do napisania trochę kodu ale nie przewiduję już żadnych problemów ani niespodzianek. Stan aktualizuję na 90%. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze to w ten weekend premiera!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plugin handlu został oficjalnie uruchomiony. Ufff nie było tak prosto... Ale jestem z niego dumny ;) Więcej szczegółów można przeczytać tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spawn jest gotowy w osiemdziesięciu procentach. Mam nadzieję, że w ten weekend premiera. Plus mała niespodzianka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nether

100%
100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez przeoczenie nie napisałem tutaj nad czym teraz pracuję. Większość z Was wie doskonale, że chodzi oczywiście o poszerzenie możliwości pluginu do samodzielnego zakładania cuboidów. Na razie udało się go tak przebudować aby możliwe było połączenie kilku własnych cuboidów w jeden duży. Nadal pracuję nad mechanizmem tworzenia wewnętrznych cuboidów ale ten element jest już na ukończeniu. Dalej chciałbym wprowadzić jeszcze kilka innych usprawnień np. patyk w trybie szacowania kosztów powinien brać pod uwagę czy w zaznaczonym regionie są jakieś inne cuboidy (nasze lub obce).

 

Przebudowa pluginu do regionów chronionych

100%
100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja stanu prac nad wewnętrznymi cuboidami na 90%. Jesteśmy już bardzo blisko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yyyyhaaaa! :) Plugin do wewnętrznych cuboidów gotowy! :) Chcę jeszcze wprowadzić w nim kilka usprawnień ale można założyć, że jest skończony bo zostały drobnostki, które sobie dodatkowo wymyśliłem. To co planowałem wcześniej, działa :) Wszystkie informacje o nowych możliwościach pluginu znajdują się w tym newsie.

 

Popracowałem trochę nad Netherem. Zbliża się dużymi krokami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nether jest gotowy w 95% ale natknąłem się na pewien problem techniczny i przyznaję szczerze, że nie wiem jak go rozwiązać. Nim czegoś nie wymyślę, zająłem się pluginem na kolejkę. Było już kilka rozmów na ten temat, zgodziłem się z Airsem, że kolej to ważny element naszego serwera i trzeba ją rozwijać. Z powodu rozmiarów mapy, podróż koleją może trwać bardzo długo. Myślałem o jakimś rozwiązaniu i wpadłem na pomysł z biegami.

 

Kolejka ma mieć biegi. Pierwszy, domyślny, będzie darmowy. Będzie to ta sama prędkość kolejki jaką mamy w tej chwili. Przełączanie się na wyższe biegi będzie zwiększało prędkość ale będzie dodatkowo płatne (jakaś ustalona opłata na minutę jazdy). Postaram się aby opłata była symboliczna.

 

Krótko mówiąc, kolej będzie darmowa w klasie ekonomicznej, ale każdy będzie miał wybór czy nie poświęcić troszkę doświadczenia na przyjemną podróż ekspresem ;)

 

100%
100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszam kolejne postępy ;) Nether oraz ekspresowa kolej gotowe. Więcej na ten temat można poczytać tutaj. To jeszcze nie koniec prac nad tymi elementami naszego serwera. Jest kilka kwestii do wyjaśnienia jeżeli chodzi o Nether a kolej sprawia problemy gdy chcemy na wysokim biegu wjechać pod górę czy skręcić (radzę przełączać się na niższy bieg gdy dojeżdżamy do takiego miejsca).
 
Kolejne pomysły do zrealizowania
 
Napisanie własnego modułu windy. Na ten aktualny wiele osób narzeka.

0%
0%

 
Stworzenie automatycznego eventu z walkami z silnymi potworami. Może wkrótce napiszę więcej na ten temat ale z drugiej strony, chciałbym Wam zrobić niespodziankę ;)
100%
100%

 
Poprawienie modułu regionów chronionych aby tereny oficjalnej kolei były ignorowane/poprawnie obsługiwane.
100%
100%

 
Komenda, która pokaże nam listę naszych wszystkich regionów chronionych (zewnętrznych i wewnętrznych).
100%
100%

 
Pozbycie się pluginu CommandBlock, przepisanie kilku jego funkcjonalności.
0%
0%

 
 
Są jeszcze inne rzeczy takie jak lepszy rozwój miast, rozwój trzeciej strefy itd. ale póki nie mam konkretnych pomysłów to nie ma sensu się rozpisywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem pracowity dzień, czego efektem było skończenie modułu do blokowania AFK, napisanie własnego modułu do ochrony zwierząt w cuboidach i napisanie pluginu do przestrzegania limitu zwierząt na farmach. A to tylko część zmian, o wszystkich można przeczytać w tym newsie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden temat na forum zmotywował mnie aby wreszcie zamknąć sprawę komend /integracja i /polecil. Udało się :) Można ponownie integrować swoje konto Minecraft z naszym kontem z forum oraz można wskazać kto nam polecił grę na naszym serwerze. Wszystko opisane tutaj: http://www.craftlandia.pl/tysiac-po-raz-pierwszy-tysiac-po-raz-drugi/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwer wzbogacił się o nowy plugin, "Quiz". Więcej informacji w tym newsie. Życzę wszystkim powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna porcja zmian. Tym razem skupiłem się na poprawkach. Przede wszystkim wprowadziłem zmiany w w pluginach kolei, terenów chronionych, handlu i quiz. Pojawił się również nowy plugin do automatycznego dostarczania nagród graczom. I co chyba najważniejsze, pojawiło się sporo zabezpieczeń przed walkami bez PVP itp. O wszystkim można przeczytać tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pomysły do realizacji. Oba są w fazie wymyślania dlatego jeżeli ktoś ma jakieś propozycje to można wziąć udział w dyskusji. Linki do odpowiednich tematów poniżej.

 

Craftlotek. Starsi gracze znają pomysł bo w pierwszej edycji to funkcjonowało (inicjatywa samych graczy :) ). Teraz można byłoby napisać do tego plugin. Codziennie losowana byłaby liczba (lub więcej liczb) i gracze musieliby zgadnąć co zostało wylosowane. Wzięcie udziału w loterii kosztowałoby X doświadczenia a nagrody byłyby sumą wszystkich wpłat (minus ewentualnie jakiś podatek). Myślę nad tym aby w miastach mogły powstawać kolektury i aby tylko tam dało się kupić kupon. Moglibyśmy wtedy przelewać jakąś część wpłaconego doświadczenia na konto miasta w którym kupiono kupon.

 

Link do tematu dyskusji o craftlotku tutaj.

 

0%
0%

 

Gazetka. Miasta mogłyby wydawać swoje gazetki, które mieszkańcy mogliby dostawać lub kupować. Tu jeszcze nie są ustalone konkrety więc jestem otwarty na wszelkie propozycje.

 

Link do tematu dyskusji o gazetkach tutaj.

 

0%
0%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość osób wie o tym, że pracuję nad pluginem umożliwiającym dodawanie tzw. flag do swoich obszarów chronionych. Flagi to takie dodatkowe opcje gdzie np. dla wybranego cuboida można włączyć PVP lub zabronić wchodzenia do niego wszystkim oprócz osób przypisanych do tego cuboida.

 

Plugin do flag

 

100%
100%

 

 

Wcześniej pracowałem nad pluginem niespodzianką ale z powodu braku czasu musiałem przerwać te prace. Żeby jednak narobić Wam trochę smaku napiszę, że chciałbym dodać na craftlandia.pl możliwość tworzenia wieoklatkowych animacji. Jeżeli się uda, Wasze budowle ożyją :) Trzymajcie kciuki!

 

45%
45%

 

 

Miasta. Temat rzeka. Wreszcie popisałem sobie odpowiednie narzędzia, które teraz umożliwią mi ruszenie z organizacją miast. Na pierwszy ogień pójdzie pewnie możliwość nadawania oficjalnych nazw miastom, fora dedykowane miastom i oznaczanie ich na mapie serwera.

 

20%
20%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie było aktualizacji bo dawno nie miałem takiego pracowitego okresu w życiu zawodowym jak ostatnio. Jednak w każdej wolnej chwili pracowałem nad eventem, którym bardzo chcę Wam się pochwalić ;)

 

Tajemnicze liczniki na czacie po zabiciu zombie nie będą już tajemnicą. Każda śmierć zombie coraz bardziej złości wielkiego kapłana VooDoo, Houngana. Wkrótce kapłan będzie chciał się zemścić. Musimy temu przeciwdziałać i pokonać jego sługi, nim jeszcze trafią do naszego świata. Czeka nas wyprawa do nieznanego wymiaru, walka z potworami nie z tej ziemi i zadania poboczne.

 

Na razie tyle słowem wstępu, niedługo pojawi się odpowiedni news. Sam event będzie miał swoją premierę najprawdopodobniej w niedzielę w godzinach wieczornych. Od strony technicznej jest chyba największym, najbardziej złożonym pluginem jaki do tej pory napisałem. A przede wszystkim, jest napisany bardzo sprytnie i uniwersalnie, co otwiera nam drogę do podobnych zabaw w przyszłości :) Event docelowo będzie cykliczny i w głównej mierze będzie zależał od tego ile zombie będziecie zabijali na mapie głównej. A na samym evencie czeka Was naprawdę kilka zaskoczeń z kim będziecie walczyć :) Oraz dwie gry poboczne. Będzie się działo, obiecuję! :)

 

Zaktualizowałem pasek postępu z 0% na 90% trochę wyżej. Zostały już tylko drobnostki, które skończę w tym tygodniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! Ja tu nadal jestem i pracuję, dniami i nocami (dosłownie) :) Okazało się, że te 90%, które wcześniej zapisałem to moje pobożne życzenia ;) Pojawiły się zupełnie nieprzewidziane problemy do rozwiązania na które poświęciłem mnóstwo czasu. Przy okazji wpadłem na nowe pomysły, nowe rozwiązania więc jeszcze bardziej rozbudowałem event.

 

Na tą chwilę, wydaje się, że event jest już skończony. W najbliższych dniach czeka mnie dużo testów ale obecnie mam zrealizowane wszystko co sobie wymyśliłem (a nawet dużo więcej względem pierwotnych planów) i wszystko naprawdę ładnie działa. Zakładam więc, że wkrótce będę mógł ogłosić datę premiery. Trudno mi uwierzyć, że obejdzie się bez jakichkolwiek błędów bo czegoś takiego nie da się napisać i przewidzieć wszystko bez testów na żywym organizmie, z kilkudziesięcioma graczami. Dlatego będę Was prosił o wyrozumiałość i potraktujmy to jako wersję beta. Z drugiej strony, będę chciał to zrobić z pompą bo nigdy wcześniej nie napracowałem się nad jednym pluginem tyle co teraz.

 

Aktualizuję na 95% i trzymajcie kciuki żebym nie znalazł już żadnych błędów i problemów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cykliczny event z walkami z kapłanem VooDoo Hounganem uważam oficjalnie za ukończony. To oczywiście nie jest tak, że nic się już w nim nie zmieni bo zmieni się na pewno ale myślę, że po premierze i kilku poprawkach można uznać, że nabrał on takiego wyglądu o jakim myślałem i teraz wszystkie zmiany to udoskonalenia, dodatki o których można pisać osobno.

 

Zaktualizowałem też wskaźnik procentowy dla pluginu flag. Prace idą dobrze i wkrótce powinniśmy się wszyscy nim cieszyć :) Jeszcze dzisiaj postaram się napisać na ten temat na forum żebyście wiedzieli jakie są najnowsze założenia. Myślę, że będziecie zadowoleni z tego jak ten plugin będzie działał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ramach odpoczynku od monotonnego klepania kodu do flag (działa już całkiem fajnie, może w weekend uda się uruchomić :) ), napisałem mały plugin do opisów serwera na liście serwerów u każdego z nas, gdy odpalamy grę. Losowo wyświetlają się tam różne informacje, niektóre całkiem pomocne, inne głupawe :P Mogę je uzależniać od ilości graczy na serwerze, od godziny, daty, od tego jakie są wydarzenia na serwerze (np. czy trwa event lub przedstawiam wyniki ostatnich eventów itd.). Ogólnie jest sporo możliwości i jeżeli ktoś z Was ma pomysły co tam jeszcze można byłoby umieszczać to jestem otwarty na sugestie (piszcie na PW). Jedyna uwaga jest taka, że ten opis musi być krótki, niewiele się tam na tej liście mieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Flagi! Flagi flagi flagi :) Nareszcie są, nareszcie możecie ich używać :) I to za darmo. Na pewno pozwoli Wam to mieć większą władzę nad swoimi terenami chronionymi i bardziej zaawansowani gracze zrobią z nich użytek. Pozostały jeszcze dwie flagi do oprogramowania, PVP i blokowanie wejścia. Jednak z racji potrzebnej dodatkowej logiki tylko dla nich, musimy chwilę dłużej na nie poczekać.

 

Więcej info o flagach w ostatnim newsie: http://www.craftlandia.pl/flagi-sa-juz-waszej-dyspozycji/

 

Z innych rzeczy to naprawiłem szereg małych błędów i dodałem wiele ulepszeń do eventu z zombiakami a także poprawiliśmy samą mapę. Ogólnie do przodu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem komendy /ochrona lista oraz /ochrona lista wewnetrzne. Dawno zapowiadane, nareszcie są :)

 

Dostępne po automatycznym resecie po północy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...