• Discord zaprasza!

    Hej, aktualnie po krótkiej lecz jednoznacznej dyskusji na forum odnośnie wyboru rozwiązania głosowego. Wszyscy zgodnie wypowiedzieli się za Discordem. Dlatego też pragnę poinformować, że od dzisiaj zapraszamy Was na nasz serwer Discord, który...

    więcej
  •  
  • Craftlandia 3.0 – Co dalej?

    Wszyscy na pewno czekacie z niecierpliwością na jakiekolwiek informacje na temat serwera. Nareszcie nadszedł ten czas kiedy coś zaczyna się dziać. Nim opiszę co planujemy, oddam głos Mariuszowi, który w kilku zdaniach chciałby się z Wami...

    więcej
  •  
  • Jesteśmy na 1.8!

    Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :) Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych...

    więcej

Czas poprawek i drobnych zmian

Poprawki serwera Minecraft

Pisanie pluginów jest bardzo ciekawe ale raz na jakiś czas trzeba również zakasać rękawy i wrócić do spraw mniej przyjemnych. Usprawnić niektóre mechanizmy, naprawić błędy, dodać zabezpieczenia. I właśnie na tym skupiałem się przez ostatnie trzy tygodnie. Oto rzeczy, które udało się zrobić.

Kolej
Kolejny raz przysiadłem do tego pluginu ale tym razem zmiany są poważne.

Gracze skarżyli się, że nie mają jak się zatrzymać podczas podróży naszą oficjalną koleją craftlandia.pl i wagoniki im uciekają. Chciałem abyście mogli lewym przyciskiem myszki zwiększać biegi a prawym zmniejszać, przy czym podczas zmniejszania pojawiłby się dodatkowy bieg, zerowy, który oznaczałby postój. Niestety Minecraft nie wysyła do serwera żadnego sygnału gdy gracz nie ma nic w ręce i kliknie prawym przyciskiem myszki w powietrze. Krótko mówiąc, takie zdarzenie jest nie do wykrycia. Z tego powodu pozostało klikanie lewym przyciskiem i zwiększanie biegów ale po biegu 4 pojawia się bieg 0 i wagonik natychmiast się zatrzymuje.

Druga ważna zmiana jest taka, że możemy teraz kierować kierunkiem wagonika. Wystarczy spojrzeć się w odpowiednią stronę i zmienić bieg i wagonik pojedzie tam gdzie się patrzymy (oczywiście po dostępnych torach :P ). To pozwala ruszać z nieruchomego wagonika, co do tej pory było niemożliwe.

Tereny chronione
Dostosowałem tereny chronione do ochrony kolejowej. Wcześniej, jeżeli zakładaliśmy ochronę na teren na którym jest już chroniona kolej to plugin zwracał niepokojący błąd i prosił o powiadomienie administratora. To samo było podczas rozszerzania istniejących terenów. Było to spore utrudnienie bo gracze myśleli, że coś się zepsuło a operatorzy musieli tymczasowo usuwać ochronę torów. Teraz kolej jest ignorowana podczas prac nad własnymi terenami chronionymi. Oczywiście nadal tory są ważniejsze niż każde inne zabezpieczenie i w takim obszarze nie będziemy mogli nic zmienić bez odpowiednich, dodatkowych uprawnień, ale różne akcje przy swoich terenach nie są już blokowane.

Patyk poprawnie wykrywa chronione tereny kolejowe i zwraca prawidłowe informacje o nich.

Zabezpieczenia
Ostatnio skupiłem się na różnych zabezpieczeniach. Oto ich krótka lista:

  • W strefie 1 i 2 (czyli tych bez PVP) gracz nie otrzymuje obrażeń jeżeli zostanie uderzony przez coś co wylatuje z dispensera (np. strzały).
  • Gdy w strefie 1 (czyli tej w której nie spawnują się moby) walczymy z jakimś mobem (dotyczy tylko tych mobów, które od razu są agresywne w stosunku do nas) to nie możemy sobie wzajemnie zadawać obrażeń (zarówno na odległość jak i podczas bezpośredniej walki). Jeżeli jedna z postaci (gracz lub mob) jest w strefie 1 to również żaden nie może zadawać drugiemu obrażeń. W strefie 1 mogą się pojawić wrogie moby bo po prostu przejdą ze strefy 2 do strefy 1. Opisana zmiana spowoduje, że możemy być zupełnie spokojni w strefie 1 o swoje życie.
  • Dało się podpalać bloki zapalniczką, które znajdowały się bezpośrednio obok bloku obsydianu. Zostało to naprawione.
  • Nie da się podpalać bloków poprzez wystrzelenie ognistej kuli z dispensera.
  • Nie da się wystrzelić butelki z doświadczeniem z dispensera. To powodowało, że butelka się rozbijała ale wypadała tylko standardowa wartość doświadczenia (kilka punktów). Być może w przyszłości to naprawię i podczas rozbijania butelki będzie pojawiała się odpowiednia ilość doświadczenia. Butelkę można nadal wystrzelić z podajnika.
  • Wcześniej już zabezpieczyłem serwer przed podpalaniem bloków i wylewaniem lawy za pomocą dispenserów. Teraz tylko przypominam :)

Handel
Niektórzy z Was słusznie zauważyli, że przez 20 sekund handlu trudno jest czasami wszystko wsadzić w okno i jeszcze sprawdzić czy drugi gracz dodał dokładnie to na co się umawialiśmy. Z tego powodu zmodyfikowałem ten plugin i jeżeli w handlu zostało nam mniej niż 15 sekund a jeden z graczy wprowadzi jakąś zmianę (doda jakąś rzecz lub ją usunie z okna handlu) to licznik ponownie wraca do 15 sekund. W ten sposób handel może trwać długo. Na tyle długo aby każdy mógł spokojnie wsadzić wszystkie rzeczy a następnie jeszcze przez 15 sekund móc zapoznać się ze wszystkim co oferuje mu drugi gracz na wymianę.

Plugin do wynagradzania graczy
Na potrzeby konkursu „Uśmiech!” napisałem uniwersalny plugin, który sam rozdaje nagrody w postaci doświadczenia gdy dany gracz pojawi się na serwerze. Nie ma już potrzeby żeby administrator i wynagradzani gracze byli na serwerze w tym samym czasie, aby się szukali, umawiali na forum na dostarczenie nagrody itd. 30 sekund po wejściu na serwer nagroda zostaje przyznawana automatycznie, z odpowiednim komunikatem na czacie.

Quiz
Czasami plugin informował, że wystartuje między godziną X a X + 1 a tymczasem startował po godzinie X + 1. Były ku temu solidne powody jednak teraz przebudowałem ten plugin i już takie sytuacje nie będą miały miejsca.

Ilość potrzebnego doświadczenia dla komend /dom i /handel
Gdy korzystamy z wyżej wymienionych komend i mamy mniej doświadczenia niż jest wymagane to komunikat zwraca informację jaką drogę trzeba pokonać w kierunku domu/drugiego gracza aby można było skorzystać z pluginu z doświadczeniem jakie posiadamy. Do tej pory te wartości nie liczyły się zbyt dobrze. Teraz poprawiłem obliczenia i mamy dokładną informację, z dokładnością do jednego klocka.

Inne
Pojawiło się również wiele innych zmian i poprawek. Nie ma sensu wypisywać wszystkiego. Dość powiedzieć, że zmieniłem budowę prawie wszystkich pluginów, bardziej wszystko zmodularyzowałem dzięki czemu łatwiej mi będzie ogarniać rosnącą ilość kodu. Również regularnie dodaję polskie znaki diakrytyzowane do wszystkich komunikatów. Przed 1.6 na niektórych komputerach mogły być z nimi problemy ale teraz już spokojnie można ich używać.

I na koniec mała ciekawostka. Podczas łowienia ryb mamy losową szansę, że złowimy większą sztukę i dostaniemy za nią dużo więcej doświadczenia niż dostajemy standardowo. Im trudniejsza strefa tym większe prawdopodobieństwo, że trafi nam się duża sztuka.

A teraz… testujemy! :)

Dodaj komentarz

Mapa serwera