• Discord zaprasza!

    Hej, aktualnie po krótkiej lecz jednoznacznej dyskusji na forum odnośnie wyboru rozwiązania głosowego. Wszyscy zgodnie wypowiedzieli się za Discordem. Dlatego też pragnę poinformować, że od dzisiaj zapraszamy Was na nasz serwer Discord, który...

    więcej
  •  
  • Craftlandia 3.0 – Co dalej?

    Wszyscy na pewno czekacie z niecierpliwością na jakiekolwiek informacje na temat serwera. Nareszcie nadszedł ten czas kiedy coś zaczyna się dziać. Nim opiszę co planujemy, oddam głos Mariuszowi, który w kilku zdaniach chciałby się z Wami...

    więcej
  •  
  • Jesteśmy na 1.8!

    Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :) Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych...

    więcej

Cuboidy wewnętrzne gotowe!

Miasto Minecraft

Ufff… Po dziesiątkach godzin spędzonych nad kodem mogę wszem i wobec obwieścić, że plugin do zarządzania regionami chronionymi został poważnie rozbudowany. Jego aktualne możliwości są naprawdę imponujące. W tym wpisie opiszę wszystkie nowości.

Co najważniejsze, od teraz dostępne są wewnętrzne obszary chronione. Każdy właściciel głównego terenu chronionego (czyli stworzonego za pomocą diamentu) ma możliwość tworzyć w nim darmowe tereny wewnętrzne. Robi się to za pomocą szmaragdu. Ilość i wielkość wewnętrznych terenów są ograniczone tylko rozmiarami głównego obszaru chronionego.

Uprawnienia

Wewnętrzne tereny mogą mieć odrębne uprawnienia. Dzięki temu sami możecie tworzyć i zarządzać miastami. Oto dokładnie rozpisane uprawnienia:

  • Główny właściciel głównego regionu chronionego (założyciel) – Może wszystko. Może wszędzie budować, zarówno w głównym obszarze jak i we wszystkich wewnętrznych. Może zarządzać uprawnieniami do głównego obszaru i wszystkich wewnętrznych. Może tworzyć i usuwać obszary wewnętrzne i jako jedyny, może usunąć główny obszar (Ale tylko gdy nie ma w nim obszarów wewnętrznych. Jeżeli są, trzeba będzie je usunąć przed usunięciem całego głównego obszaru chronionego.). Nikt nie może mu odebrać uprawnień.
  • Inni właściciele głównego regionu – Mogą zarządzać uprawnieniami do głównego terenu chronionego a także do wszystkich wewnętrznych. Zawsze mają uprawnienia budowania w całym głównym obszarze, łącznie z wewnętrznymi obszarami. Mogą tworzyć i usuwać wewnętrzne tereny chronione.
  • Mieszkańcy głównego regionu – Mogą budować w głównym regionie chronionym. Nie mogą natomiast zarządzać jego uprawnieniami, nie mają również uprawnień w wewnętrznych regionach (nie mogą tam budować) i nie mogą zarządzać w nich uprawnieniami.
  • Właściciele wewnętrznego regionu – Wszyscy właściciele wewnętrznych terenów chronionych mają, w obrębie jednego terenu, takie same uprawnienia (nie ma jednego głównego właściciela). Mogą budować w wewnętrznym terenie oraz zarządzać jego uprawnieniami.
  • Mieszkańcy wewnętrznego regionu – Mogą budować w wewnętrznym terenie chronionym. Nie mają innych uprawnień.

Posiadanie jednej roli nie wyklucza posiadania innej. Na przykład mieszkańcy głównego regionu chronionego mogą mieć również uprawnienia właściciela lub mieszkańca w wybranych terenach wewnętrznych (ale ktoś musi im nadać takie uprawnienia, nie dostają je z automatu, tak jak właściciele głównego terenu chronionego).

Łączenie regionów

Druga istotna nowość to możliwość łączenia wielu regionów głównych w jeden, o ile mają tego samego właściciela. Wystarczy zaznaczyć obszar, który swymi rozmiarami pokryje oba (lub więcej) głównych regionów. Nowy obszar pochłonie stare obszary. Jeżeli poza swoimi obszarami, zaznaczyłeś jakiś dodatkowy teren, zostanie on dołączony do nowo tworzonego obszaru a Ty poniesiesz koszt tak jakbyś go osobno utworzył. Natomiast jeżeli nowy obszar dokładnie połączy stare obszary i żaden nowy klocek nie zostanie dodany, łączenie będzie darmowe.

Uprawnienia właścicieli w nowym regionie będą miały wszystkie osoby, które wcześniej miały uprawnienia właściciela chociaż w jednym z łączonych regionów. Analogicznie rzecz ma się do mieszkańców.

Nie ma znaczenia czy w łączonych obszarach są jakieś wewnętrzne obszary chronione. Wszystkie zostaną prawidłowo przepisane do nowego obszaru.

Informacje o uprawnieniach

Trzecia zmiana to rozbudowane możliwości patyka. W trybie pierwszym, zwraca informacje o uprawnieniach w danym miejscu. Od teraz informacje te są bardzo bogate w szczegóły. Dowiemy się kto ma jakie uprawnienia, jakich rozmiarów jest teren chroniony i gdzie są punkty zaczepienia (skąd i dokąd rozpościera się chroniony teren). Te informacje są zawsze i wszędzie dostępne dla każdego gracza tzn. każdy gracz może sprawdzić uprawnienia w dowolnym miejscu mapy.

Dokładne liczenie ceny terenu chronionego

W drugim trybie możemy określić cenę jaką trzeba będzie zapłacić za zaznaczony teren. To narzędzie także zostało rozbudowane. Bierze już pod uwagę czy w zaznaczonym miejscu są inne tereny chronione, sprawdza czy chcemy połączyć nasze tereny główne oraz zwraca cenę adekwatną do ilości posiadanych przez nas terenów chronionych. Krótko mówiąc, patyk w tej chwili zwraca dokładną cenę jaką będziemy musieli zapłacić za zaznaczony teren lub stosowny komunikat jeżeli z jakiegoś powodu, stworzenie ochrony będzie niemożliwe.

Wkrótce te wszystkie zasady zostaną spisane w książce, dostępnej z poziomu gry. Pojawi się również specjalna komenda, która pozwoli głównemu właścicielowi obszaru chronionego przenieść wszystkie uprawnienia na inną osobę.

Nowa wersja pluginu jest zatrważająco skomplikowana dlatego nie można oczekiwać, że nie ma błędów. Jeżeli jakieś zauważycie, zgłaszajcie mi je jak najszybciej. Z góry dziękuję :)

Dodaj komentarz

Mapa serwera