• Jesteśmy na 1.8!

    Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :) Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych...

    więcej
  •  
  • Konkurs na mapę eventową przedłużony

    Kto śledzi nasz kanał YouTube ten wie, że konkurs ogłoszony w lutym został przedłużony do połowy kwietnia. Kto chce poznać więcej szczegółów oraz obejrzeć film dokładnie wyjaśniający wszystkie zasady konkursy ten niech zajrzy do środka tego...

    więcej
  •  
  • Flagi są już do Waszej dyspozycji

    Po wielu zapowiedziach nareszcie mogę napisać, że od teraz możecie sami definiować właściwości swoich terenów chronionych (tzw. flagi). Kolejny duży postęp w rozwoju serwera :-) Mały wstęp dla osób, które nie wiedzą o czym mowa. Każdy teren...

    więcej

Tak! Nowe zarządzanie cuboidami!

Nowe zarządzanie cuboidami

Doczekaliśmy się! Dzisiaj wcześnie rano włączyłem nową wersję naszego pluginu do samodzielnego zarządzania cuboidami. To wielki krok w rozwoju serwera! Zapraszam do przeczytania szczegółów.

Nasz pierwotny plugin do samodzielnego nadawania sobie cuboidów to, nie chwaląc się, kawał dobrej roboty ;) Był jednak zbyt ograniczony jak na nasze duże potrzeby. Jeden cuboid i z limitem na niewielki obszar to kropla w morzu potrzeb.

Nowy plugin przynosi następujące nowości:

Od teraz możecie tworzyć tyle cuboidów ile chcecie

Mechanizm został ten sam ale opiszę go dla nowych graczy. Bierzemy do ręki diament i klikamy lewym przyciskiem w wybrany blok. Następnie wybieramy inny blok, klikamy w niego prawym przyciskiem myszki i automatycznie zakłada się nowy obszar chroniony, między tymi dwoma blokami. Banalne! :) Z tym, że do tej pory, po nadaniu w ten sposób ochrony na jakiś teren, nie mogliśmy stworzyć ochrony w innym miejscu. Teraz tego ograniczenia nie ma! Możemy tworzyć tyle cuboidów ile nam się podoba.

Ale… :) Jako administrator muszę dbać o to aby mapa nie była usiana tysiącami niewielkich cuboidów. Z tego powodu plugin liczy ile już macie własnoręcznie założonych cuboidów i każdy następny kosztuje więcej. Przy czym im więcej cuboidów tym cena bardziej rośnie (ich wielkość nie ma znaczenia).

Dla bardzo ciekawskich podaję wzór: y = (0.15 * (x – 1)^2) + 1
Nasze x to liczba cuboidów. Jak widzicie na tym wykresie, jest to parabola. Dla pierwszego cuboidu równanie zwraca 1 a więc koszt jest normalny. Jednak już dla drugiego cuboidu jego cena zostanie przemnożona przez 1.15. Przy pięciu cuboidach mnożnik rośnie aż do 3.4. I tak dalej ;)

Wniosek? Warto mieć mniej dużych cuboidów niż wiele małych. Inwestujcie w rozmiary swojego cuboida, powiększajcie go zamiast zaśmiecać mapę małymi i kłopotliwymi ochronami.

Dodam jeszcze, że każdy cuboid musi mieć wysokość minimum 3 bloków a jego kubatura (szerokość * wysokość * długość) musi wynosić minimum 50 bloków. To bardzo niewiele ;)

Możecie rozszerzać istniejące cuboidy

Jak wspomniałem wyżej, bardziej opłaca się powiększać swoje cuboidy niż zakładać w nieskończoność następne. Ale jak to zrobić? Banalnie prosto :) Wystarczy zaznaczyć nowy obszar ale w taki sposób aby stary cuboid mieścił się całkowicie wewnątrz nowego zaznaczenia. Plugin wykryje ten stary cuboid i zrozumie, że chcesz go powiększyć zamiast utworzyć nowy. Co ważne, podczas powiększania nie płacimy za cały cuboid od nowa a tylko za te tereny, które zostały dodane.

Cena cuboida jest liczona dynamicznie i jest zmienna

Każdy cuboid jest inny, dlatego przyjąłem, że podstawową formą rozliczenia jest cena za jeden chroniony blok. W uproszczeniu, im cuboid jest większy tym mniej płacimy za pojedynczy blok (pomijam mnożnik za ilość posiadanych cuboidów omówiony powyżej).

Omówię to w bardzo uproszczony sposób.

  • Najmniejsze cuboidy (takie do 1 000 bloków czyli np. 10 x 10 x 10) mają stałą, wysoką cenę za jeden blok.
  • Następnie jest drastyczny spadek cen za cuboidy niewielkie w których zmieści się nasza posiadłość wraz z farmą.
  • Cuboidy większe, w których zmieści się wioska z kilkoma graczami i ich posiadłościami to ponownie mniejszy koszt za jeden blok. Jednak w tym przypadku cena nie spada już tak drastycznie aczkolwiek nadal bardzo mocno.
  • Cuboidy duże (a nawet bardzo duże) to już całe miasta, z miejscem dla wielu graczy, wielu budowli itd. Cena tutaj nadal spada ale już spokojnie, bez pośpiechu :)
  • W pewnym momencie, przy naprawdę bardzo dużym cuboidzie dla całej aglomeracji, cena za każdy kolejny blok zaczyna drastycznie rosnąć. Nie ma limitu wielkości dla cuboidów na craftlandia.pl (teoretycznie można byłoby kupić cuboid na całą mapę) ale koszty w pewnym momencie zaczną rosnąć lawinowo.

To ile w końcu zapłacę?

Tak naprawdę, nie musicie się martwić żadnymi wyliczeniami czy, co gorsze, domyślać się ile zapłacicie. Stworzyłem sposób na to abyście sami mogli oszacować ile dany cuboid będzie Was kosztował, przed jego założeniem.

Wszyscy znamy funkcję patyka. Trzymając go w ręku i klikając prawym przyciskiem myszki w jakiś blok, sprawdzamy czy jest on chroniony. Teraz doszła nowa opcja. Trzymajcie patyk i kliknijcie prawym przyciskiem myszki ale nie w blok a w powietrze. Patyk zmieni tryb działania! Od teraz możecie zaznaczać teren tak jak robicie to diamentem przy zakładaniu ochrony (lewy przycisk myszki w jeden blok, prawy przycisk w drugi blok) i plugin zwróci Wam informację o szacowanych kosztach. W tych szacunkach jest już uwzględniony mnożnik za ilość cuboidów.

Plany na przyszłość dotyczące terenów chronionych

  • Drugi tryb patyka (szacowanie kosztów) na razie nie obsługuje funkcji poszerzania cuboidów. Zawsze zwraca cenę za cały zaznaczony teren a przecież chcielibyście wiedzieć ile będzie Was kosztowało również powiększanie. Planuję dorobić taką funkcjonalność.
  • Cuboidy (zwłaszcza te największe) to ogromny koszt i trzeba na nie bardzo długo pracować. Szkoda byłoby stracić dorobek wielu godzin gry przez np. przypadkową śmierć. Dlatego planuję wkrótce dodać wirtualne konta na które będzie można przelewać swoje doświadczenie, tak aby było bezpieczne. Także gracze będą mogli przekazywać między sobą doświadczenie.
  • Stworzenie komendy dzięki której dostaniemy listę wszystkich cuboidów, które sami stworzyliśmy oraz w których mamy jakieś uprawnienia. Będą tam również współrzędne aby każdy mógł w prosty sposób odnaleźć zagubiony cuboid.
  • W tej chwili patyk w trybie pierwszym (sprawdzanie czy w danym miejscu jest ochrona) zwraca tylko suchą informację, że ochrona jest lub jej nie ma. Chciałbym dodać tam również dane właścicieli cuboida. To i tak można odczytać z naszej mapy :)
  • I chyba najważniejsze: możliwość zakładania (bezpłatnie!) cuboidów wewnątrz własnego cuboidu. W ten sposób samodzielnie będziecie mogli wydzielać działki w Waszych wioskach i miastach.

Czy wszystko jest jasno wytłumaczone? Czy macie jakieś pytania lub propozycje? Chętnie odpowiem na wszystkie pytania ;)