• Jesteśmy na 1.8!

    Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :) Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych...

    więcej
  •  
  • Konkurs na mapę eventową przedłużony

    Kto śledzi nasz kanał YouTube ten wie, że konkurs ogłoszony w lutym został przedłużony do połowy kwietnia. Kto chce poznać więcej szczegółów oraz obejrzeć film dokładnie wyjaśniający wszystkie zasady konkursy ten niech zajrzy do środka tego...

    więcej
  •  
  • Flagi są już do Waszej dyspozycji

    Po wielu zapowiedziach nareszcie mogę napisać, że od teraz możecie sami definiować właściwości swoich terenów chronionych (tzw. flagi). Kolejny duży postęp w rozwoju serwera :-) Mały wstęp dla osób, które nie wiedzą o czym mowa. Każdy teren...

    więcej

Projekty i miasta

Witajcie ponownie ;) Dzisiaj chciałbym przedstawić Wam założenia co do projektów i miast jakie staram się wprowadzić na serwerze. To bardzo ważne informacje!

Ci którzy śledzą forum, czytali już dzisiaj o moich planach dotyczących najważniejszej w tej chwili sprawy do załatwienia czyli cuboidów na projekty i miasta. Wyjaśnię to jednak jeszcze raz, dokładnie i oficjalnie :)

Przede wszystkim, chciałbym jasno zaznaczyć, że bardzo zależy mi na tym aby gracze na serwerze mieli pełną swobodę w decydowaniu jak chcą grać, gdzie i co tak naprawdę chcą robić na craftlandia.pl. Uzyskanie takiej wolności jak w grze dla jednego gracza jest niemożliwe ale wierzę, że jesteśmy w stanie bardzo przybliżyć się do tego ideału, jednocześnie zachowując wszystkie plusy rozgrywki multiplayer.

Główną przeszkodą jest konieczność ubiegania się o cuboidy na swoje budowle czy miasta. Złożenie wniosku, wybudowanie chociażby podstaw i drżenie o to czy nikt nie zniszczy naszej pracy, czekanie na decyzję, czekanie aż odpowiednia osoba z uprawnieniami nałoży nam ochronę, proszenie się o każdą zmianę. To wszystko to codzienność każdego serwera Minecraft i jednocześnie wielki problem dla wszystkich graczy. Udało nam się częściowo poprawić sytuację poprzez wprowadzenie pluginu do samodzielnego zakładania ochrony. Teraz czas na rozszerzenie jego możliwości!

Krótko mówiąc, chciałbym znieść konieczność składania wniosków o przydzielenie cuboida na projekty czy miasta. To Wy powinniście decydować o wszystkim. Łącznie z tym co chcecie budować oraz gdzie. Dlatego zaplanowałem następujące zmiany:

  • Cuboidy będą miały znacznie zwiększone maksymalne rozmiary. Teraz jest to 30 kratek szerokości, 30 długości i 20 wysokości. Trzeba to zwiększyć dziesięciokrotnie jeżeli nawet nie więcej. Ostatecznej decyzji co do konkretnych rozmiarów jeszcze nie podjąłem.
  • Każdy teren chroniony będzie można powiększyć, płacąc tylko za dodatkowy teren. Nie trzeba będzie usuwać stary cuboid aby nałożyć nowy, większy.
  • Cuboidy będą płatne, tak jak do tej pory. Cena cuboidu wielkości miasta nie będzie mała ale nie może też być przesadnie duża. Jeszcze nie zdecydowałem jaki to będzie konkretnie koszt. Warto w tym momencie dodać, że podczas powiększania cuboidu będziecie płacić tylko za dodatkową przestrzeń.
  • Wewnątrz głównego cuboidu będzie można zdefiniować mniejsze cuboidy. Będzie to bezpłatne i uprawnienia do tej czynności będzie miał każdy gracz z rangą “Właściciel” w głównym cuboidzie.
  • Za dodatkową opłatą będzie można dodawać do cuboidów dodatkowe opcje takie jak zabronienie wejścia graczom bez odpowiednich uprawnień lub komunikatu powitania/pożegnania przy przekraczaniu granicy cuboida.
  • Dodatkowa komenda, która poinformuje nas czy dany cuboid spełnia kryteria miasta (najprawdopodobniej będzie jedno kryterium: wielkość cuboidu). Miasta będą miały dodatkowe możliwości, przede wszystkim własny dział na forum.
  • Każdy gracz będzie miał uprawnienia do zakładania wielu cuboidów. Kwestią otwartą jest jeszcze jak wiele będzie można ich założyć, w jakich odstępach czasu itd.

Nie wszystkie wyżej wymienione zmiany wprowadzę od razu. Skupiam się w tej chwili przede wszystkim na uruchomieniu możliwości zakładania wielu dużych cuboidów.

Nie może być tak, że każdego gracza będzie stać na ogromne miasto po dwóch dniach grania. Ponadto miasta muszą żyć, być dla graczy a nie dla samych siebie. W związku z tym chciałbym promować ideę składania się wielu graczy na jedno miasto. Powstanie odpowiednia komenda dzięki której gracze będą mogli przekazywać sobie swoje doświadczenie. W ten sposób kilku graczy będzie w stanie szybko uzbierać na cuboid dla całego miasta i wspólnymi siłami stworzyć coś wyjątkowego.

W dalszej kolejności system wymiany doświadczenia zostanie rozwinięty aby możliwy był handel między graczami i aby doświadczenie stało się oficjalną walutą serwera.

Mam jeszcze inne plany związane z rozwojem serwera, o niektórych pisałem na forum ale dzisiaj pozwolę sobie ograniczyć się do tego co napisałem powyżej bo to jest dla mnie priorytet. A teraz zabieram się do pracy i proszę o jeszcze troszkę cierpliwości. To nie potrwa długo ;)