• Jesteśmy na 1.8!

    Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :) Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych...

    więcej
  •  
  • Konkurs na mapę eventową przedłużony

    Kto śledzi nasz kanał YouTube ten wie, że konkurs ogłoszony w lutym został przedłużony do połowy kwietnia. Kto chce poznać więcej szczegółów oraz obejrzeć film dokładnie wyjaśniający wszystkie zasady konkursy ten niech zajrzy do środka tego...

    więcej
  •  
  • Flagi są już do Waszej dyspozycji

    Po wielu zapowiedziach nareszcie mogę napisać, że od teraz możecie sami definiować właściwości swoich terenów chronionych (tzw. flagi). Kolejny duży postęp w rozwoju serwera :-) Mały wstęp dla osób, które nie wiedzą o czym mowa. Każdy teren...

    więcej

Podsumowanie ostatnich zmian

Nie zawsze brak spektakularnych wydarzeń, jak na przykład nowe, rozbudowane pluginy, oznacza, że na serwerze nic się nie dzieje :) Przez ostatnie kilkanaście dni zdarzyło się wiele. Postaram się w tym newsie wszystko pokrótce opisać.

Lagi i zwierzęta

Przede wszystkim, bardzo mocno przysiadłem do problemu lagów. Dotychczas nie musiałem się tym przesadnie martwić, ale teraz, gdy na serwerze przebywa czasami do stu graczy, trzeba było kilka rzeczy zmienić. Myślę, że udało się osiągnąć cel i ponownie, przez długi czas, będziemy wolni od lagów.

Co więcej, mimo braku lagów, na mapie powinno być więcej zwierząt i wszystkich innych stworzeń. Cały czas jeszcze z tym eksperymentuję, a z powodu długości życia zwierząt, wyniki nie są widoczne od razu. Jednak liczby nie kłamią :) Zwierząt powinno być wkrótce więcej niż do niedawna.

Gdy już jesteśmy przy temacie zwierząt to ich ilość ma znaczący wpływ na wydajność serwera, jednak najgorsze są Wasze ogromne farmy. Do tej pory istniały pewne ogólne zasady, mówiące, że nie można mieć za dużo zwierząt. I mało kto się tym przejmował… Egzekwowanie tego również było bardzo utrudnione. Teraz z pomocą przychodzi nasz plugin. Automatycznie ogranicza ilość zwierząt danego typu na jednym chunku (bryła 16 x 16 x 16 klocków). W tej chwili limity dotyczą owiec, krów, świń i kurczaków. Na jednym chunku można mieć po 10 zwierząt każdego typu. Czyli możemy mieć na przykład 10 owiec i 10 krów ale przy próbie rozmnożenia owiec, pojawi się mała owieczka, natomiast w tej samej chwili zniknie najstarsza z owiec na chunku.

Z pewnością nie wszyscy będą zadowoleni z tego pluginu ale jest on bardzo potrzebny. Ograniczy obciążenie serwera i sam zadba o wszystko, automatycznie i bez ingerencji administracji. I zawsze sprawiedliwie, zgodnie z limitami ;)

Na koniec dodam, że plugin nie zabija zwierząt sam z siebie. Jeżeli ktoś ma już farmę z większą liczbą zwierząt niż podane limity to zwierzęta nie znikną. Stanie się to dopiero gdy w jakiś sposób zespawnuje się dane zwierzę (rozmnażanie, spawn z jajka etc.).

Reklamy

Postanowiłem wypowiedzieć wojnę graczom, którzy odwiedzają nas tylko po to aby reklamować inne serwery. Pomijając idiotyzm takiego zachowania (taka “reklama” to tak naprawdę antyreklama) to takie spamowanie tworzy tylko bałagan na czacie. Wspólnie z operatorami przygotowałem listę najpopularniejszych serwerów i rozszerzyłem możliwości mojego pluginu, który sprawdza pisownie i wyrzuca za wulgaryzmy. Od teraz, także za reklamy, grozi kick. Najprawdopodobniej wkrótce dodam jeszcze karę blokady czatu na określony czas, na przykład 10 minut.

Blokowanie czatu

Jeżeli jesteśmy już przy temacie blokowania pisania na czacie to muszę się pochwalić, że wzbogaciliśmy się o nasz nowy autorski plugin. Od teraz operatorzy mogą blokować graczom możliwość pisania na czacie, podając konkretny czas blokady. Przy okazji, mają dostęp do informacji kto nałożył blokadę, jak długa jest kara i ile jeszcze potrwa. Podobnie, zablokowany gracz, dostaje pełną informację ile jeszcze będzie musiał poczekać aż znowu skorzysta z czatu. W tej chwili prywatne wiadomości są także automatycznie blokowane dla ukaranego gracza ale najprawdopodobniej zrezygnuję z tego rozwiązania na rzecz osobnej komendy.

Monety

W ramach idei przekształcenia doświadczenia w grze na serwerową walutę udostępniłem komendę /monety, która zwraca graczowi informację ile dokładnie posiada doświadczenia.

Przenoszenie projektów

Przenieśliśmy już wiele projektów z poprzedniej mapy, które zakwalifikowały się do tego. Pozostało jednak jeszcze kilka tematów w dziale Konkurs bez odpowiedzi. Chciałbym zapowiedzieć, że jeżeli właściciele tych projektów nie odezwą się w swoich tematach do końca miesiąca to ich projekty nie zostaną przeniesione.

Pożegnania na forum

Chciałbym wprowadzić jedną zasadę dzięki której na forum zapanuje większy porządek. Do tej pory każdy kto z jakiegoś powodu rezygnował z gry, mógł stworzyć swój temat na forum i tam się pożegnać. Wiele osób nie potrafiło jednak z tego przywileju korzystać w sposób kulturalny. Byli tacy, którzy odchodzili po kilka razy, inni perfidnie kłamali w swoich tematach, jeszcze inni uzewnętrzniali swoje najgorsze wady i pokazywali na co ich stać, obrażając wszystkich dookoła. Najczęściej chodziło o rozgłos i zrobienie jak największego szumu wokół własnej osoby. Niektórzy tego potrzebują aby się dowartościować.

Od teraz pożegnać może się każdy, ale pod warunkiem, że odpowiednio wcześniej (na pewno nie dzień wcześniej…) dany gracz utworzył w dziale Przywitaj się swój własny, prywatny temat powitalny. W tym właśnie temacie można napisać, że odchodzimy, podziękować za wspólną grę itd. Każdy inny temat pożegnalny będzie kasowany.

Spam linkami

Nie spamujcie na forum (ani tym bardziej w grze!) linkami do stron na których jakoby jest możliwość uzyskania jakichś gier lub innych korzyści, za darmo. Trudno mi pojąć jak możecie w te bzdury wierzyć. Temat pojawia się regularnie co pół roku i co pół roku wszyscy dają się zmanipulować. Nie zaśmiecajcie naszego forum bo będę bezlitośnie wlepiał za to kary.

Plugin do cuboidów

Cały czas pracuję nad pluginem do cuboidów. Muszę go uruchomić do końca tego tygodnia bo inaczej obedrzecie mnie ze skóry :)