• Jesteśmy na 1.8!

    Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :) Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych...

    więcej
  •  
  • Konkurs na mapę eventową przedłużony

    Kto śledzi nasz kanał YouTube ten wie, że konkurs ogłoszony w lutym został przedłużony do połowy kwietnia. Kto chce poznać więcej szczegółów oraz obejrzeć film dokładnie wyjaśniający wszystkie zasady konkursy ten niech zajrzy do środka tego...

    więcej
  •  
  • Flagi są już do Waszej dyspozycji

    Po wielu zapowiedziach nareszcie mogę napisać, że od teraz możecie sami definiować właściwości swoich terenów chronionych (tzw. flagi). Kolejny duży postęp w rozwoju serwera :-) Mały wstęp dla osób, które nie wiedzą o czym mowa. Każdy teren...

    więcej

Konkurs na mapę eventową

Nowe mapy na event

Nasz event, który polega na walce z hordami przeciwników kapłana VooDoo jest już całkiem dojrzały. Cały czas go zmieniam, poprawiam, testuje nowe rozwiązania ale działa już na tyle sprawnie aby móc myśleć o ulepszeniach. Najważniejszą nowością będą nowe mapy. Czytaj dalej jeżeli chciałbyś aby gracze walczyli na stworzonej przez Ciebie arenie.

Jedną z najważniejszych cech pluginu do obsługi wspomnianego eventu jest to, że potrafi on bez większego wysiłku obsługiwać wiele map. Wspominałem już o tym i myślę, że to bardzo urozmaici zabawę gdy za każdym razem będziemy walczyli na losowej mapie.

Oczywiście mapa musi spełniać szereg wymagań aby mogła być użyta w evencie ale nie są one trudne do spełnienia a nagrodą za mapę, która zostanie użyta w evencie jest 30 000 punktów doświadczenia! Warto? :-)

Oto wymagania:

  1. Aktualna mapa to kopia normalnego świata, przeniesiona do świata netheru, z zamienionymi blokami. Jeżeli ktoś chce powielić ten pomysł to droga wolna ale nie jest to warunek konieczny. Zaskoczcie nas! :) Można walczyć w powietrzu i pod wodą, w normalnym świecie i w netherze lub tzw. endzie. Na otwartej przestrzeni lub w budynkach. Liczę na Waszą fantazję.
  2. Dozwolone jest korzystanie ze wszystkich możliwych narzędzi do obróbki map np. WorldEdit czy MCEdit.
  3. Cała mapa a także areny walk nie mogą być przesadnie duże. Nie możemy zmuszać graczy do pokonywania dużych odległości aby odnaleźć potwory lub przejścia do następnych aren.
  4. Mapa musi być wyraźnie podzielona na cztery części: lobby w którym startują gracze, pierwsza arena walk, druga arena walk, arena walki z bossem. Między tymi wszystkimi częściami muszą być stosunkowo wąskie przejścia (nie róbcie niczego szerszego niż cztery klocki), domyślnie zamknięte (plugin zadba o to aby przejścia się otwierały i zamykały).
  5. W przejściach między arenami musi być miejsce na płytki naciskowe. Gracze nie mogą ich łatwo ominąć. Te płytki powodują zapamiętanie, że dany gracz dotarł do tego miejsca. Jeżeli zginie, nie cofnie go do lobby startowego a do początku areny do której ostatnio dotarł.
  6. Na mapie nie mogą istnieć żadne mechanizmy uzależnione od redstone lub command bloków. Wszelkie interakcje muszą być obsługiwane wyłącznie przez plugin.
  7. W lobby startowym muszą być cztery wyróżnione miejsca w których muszą stanąć minimum czterej gracze aby event mógł się rozpocząć. Na domyślnej mapie są to snopy światła ale na Waszych mapach może to być cokolwiek, byleby się jakoś wyróżniało aby gracze nie mieli wątpliwości co muszą zrobić.
  8. W lobby musi być także miejsce na tabliczki opisujące event oraz mini gry.
  9. To administrator decyduje jakie potwory pojawią się na danej arenie, w których miejscach oraz w jakiej ilości. Nie sugerujcie się potworami, które są aktualnie dostępne np. w tej chwili bossem jest ogromny zombie z ghastem zamiast głowy ale na Waszej mapie głównym przeciwnikiem może być nawet kurczak… :D Tego nie zrobimy ale przykład chyba wyrazisty :)
  10. Starajcie się aby każda arena miała chociaż fragment 10 x 10 klocków gdzie jest w miarę płasko (różnica wysokości nie większa niż 3 klocki) oraz aby to był prostokąt. Potrzebne jest takie miejsce aby w nim spawnowały się potwory. Wyjątek to oczywiście ostatnia arena na której pojawi się boss. Tu możemy popuścić wodze fantazji ponieważ jego pozycja nie będzie losowana a konkretnie zaprogramowana.
  11. Jeżeli areny będą na otwartym terenie to muszą być ogrodzone bardzo wysokim murem, który dodatkowo w górnych partiach zwęża się do środka (zabezpieczenie przed pająkami, które potrafią się wspinać po ścianach). Jeżeli na danej arenie ma być użyte TNT w jakiejkolwiek postaci to arena musi być zamknięta, zadaszona. Wszystko to po to aby mieć pewność, że żaden potwór nie wydostanie się na zewnątrz, blokując dostęp do niego graczom i uniemożliwiając zakończenie eventu.
  12. Jak widać po domyślnej mapie, można używać lawy (bądź wody), które się nie rozpływają. Trudno będzie Wam osiągnąć taki efekt podczas tworzenia mapy lokalnie, na Waszych komputerach, dlatego jeżeli macie plany użycia takich rzeczy na swojej mapie to zostawcie to na koniec. Gdy pomysł na mapę zostanie przez nas zaakceptowany, wgram ją na nasz serwer testowy na którym będziecie mogli ją dokończyć, dopieścić szczegóły itd.
  13. Event posiada dwie mini gry: odnajdywanie przycisków oraz strzelanie z łuku w cel. Obie możecie użyć na swoich mapach (bardzo zalecane!). Przycisków nie powinno być mniej niż 8 i nie więcej niż 15. Poukrywajcie je w różnych miejscach, poprowadźcie do nich ukryte tunele itd. Co do strzelania to możecie użyć dowolnego bloku jednak z powodu ograniczeń oprogramowania serwera, wokół bloku nie może być żadnych innych bloków (musi wisieć w powietrzu). Najlepiej aby były trzy bloki powietrza z każdej strony. Niestety wykrywanie kolizji w Minecrafcie jest słabo zaprogramowane.
  14. Cała mapa powinna zaczynać się blisko koordynatów 0,0 oraz mieć mniej więcej kształt prostokąta aby można było łatwo wyznaczyć granice.
  15. Autor mapy nie może tak jej projektować aby zdobyć jakąś nieuczciwą przewagę nad innymi graczami. Przykładem niech będą ukryte skrzynki, których znalezienie będzie w praktyce niemożliwe przez innych oprócz autora mapy a w której będą ukryte bardzo mocne rzeczy. Skrzynki w ogóle są zakazane na całej mapie a ich otwieranie i tak nie będzie możliwe ale podaję to jako przykład aby zakaz był jasny i zrozumiały.

Wymogów jest dużo ale wystarczy przeczytać je dwa, trzy razy aby wszystkie zapamiętać. Gdy będziecie mieli już pewien zarys, proszę o kontakt. Wgram mapę na serwer testowy, zrecenzuję, przetestuję i dalsza praca będzie możliwa już na naszym serwerze (jednak już bez możliwości powrotu do MCEdit i bez używania WorldEdit a więc nie spieszcie się przesadnie ze zgłaszaniem).

Swoje mapy można zgłaszać do 28 lutego włącznie. To znaczy, że do tego dnia mapa musi być zaakceptowana jako dobry projekt i wgrana na serwer testowy do dalszych prac. Prace wykończeniowe można kontynuować po terminie 28 lutego, nie ma tu limitu czasowego. Mapę wgramy wtedy kiedy wszyscy wspólnie uznamy, że jest skończona a plugin zostanie do niej przystosowany (jest to łatwe ale niestety pracochłonne więc przede mną dużo pracy).

Potrzebujemy kilka, może kilkanaście map, na pewno nie kilkadziesiąt. Tak więc kto pierwszy ten lepszy. Pamiętajcie jednak aby zgłaszać się już z czymś co można nazwać wersją alfa, ze wszystkimi budowlami etc. a nie tylko z pomysłem. Pomysłów nam nie brakuje, brakuje rąk do pracy ;) Oczywiście każdy pomysł można (a nawet trzeba!) wcześniej zgłosić w tym wątku, zadawać pytania etc. Na etapie zgłoszenia i dopieszczania mapy będę dla każdego dostępny przez skype lub nasz TS. Każdy może zrobić więcej niż jedną mapę, z zastrzeżeniem, że nie można pracować nad kilkoma mapami jednocześnie. Najpierw kończymy jedną (i to ja decyduję czy mapa jest skończona :) ), potem zaczynamy prace nad następną.

Każdy kto weźmie udział w konkursie zrzeka się praw do mapy na rzecz craftlandia.pl. W żadnym wypadku nie chcę zagarniać Waszej pracy ale jeżeli poświęcę swój czas na pomoc w dostosowaniu map, oprogramowanie ich w pluginie etc. to muszę mieć pewność, że będę mógł je potem udostępnić innym graczom do zabawy.

Potrzebujemy dobrej, solidnej pracy, bez szaleństw i słomianego zapału :) Przeczytajcie dokładnie wszystkie warunki, zapamiętajcie je i stosujcie się do nich bo to znacznie ograniczy moją pracę i skróci czas do uruchomienia Waszej mapy.

W zamian piękne, lśniące, jeszcze ciepłe 30 000 doświadczenia oraz wieczna chwała! :-D