• Jesteśmy na 1.8!

    Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :) Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych...

    więcej
  •  
  • Konkurs na mapę eventową przedłużony

    Kto śledzi nasz kanał YouTube ten wie, że konkurs ogłoszony w lutym został przedłużony do połowy kwietnia. Kto chce poznać więcej szczegółów oraz obejrzeć film dokładnie wyjaśniający wszystkie zasady konkursy ten niech zajrzy do środka tego...

    więcej
  •  
  • Flagi są już do Waszej dyspozycji

    Po wielu zapowiedziach nareszcie mogę napisać, że od teraz możecie sami definiować właściwości swoich terenów chronionych (tzw. flagi). Kolejny duży postęp w rozwoju serwera :-) Mały wstęp dla osób, które nie wiedzą o czym mowa. Każdy teren...

    więcej

Kolejna porcja nowości

Poprawki na serwerze

Dzieje się coś na tym naszym serwerze czy nie dzieje? Programuje się coś nowego czy nie programuje? Zajrzyjcie do tego newsa to się dowiecie :)

Tradycyjnie już, dodaję newsa, który opisuje ostatnie zmiany na serwerze. Może nie spektakularne, może nie rewolucyjne ale na pewno potrzebne i uważam, że warto raz na jakiś czas dać taki zbiorczy news.

Dużo czasu poświęciłem naszej serwerowej kolei. Przede wszystkim, został stworzony mechanizm, który zapobiega różnym wypadkom (wykolejenia, zmiana kierunku jazdy etc.) na wyższych biegach. Teraz wagonik po prostu zwalnia, pokonuje przeszkodę i dalej jedzie już ze zwiększoną prędkością. Za odcinek przejechany z niższą prędkością nie jest pobierana opłata. Airs przebudowuje tory aby oznaczyć wszystkie niebezpieczne miejsca ale na koniec prac musimy jeszcze trochę poczekać.

Biegi w kolejce można przełączać za pomocą komendy /bieg NUMER, gdzie NUMER to oczywiście numer biegu, od 1 do 4.

Niedawno pojawił się również problem rybików cukrowych, które niszczyły tory. Napisałem odpowiedni plugin blokujący ich działanie i tory nie będą więcej przez nie niszczone.

Pojawił się bardzo dawno temu zapowiadany plugin do blokowania AFK. Byłem świadomy nadużyć niektórych graczy ale zawsze było coś ważniejszego do zrobienia, jakiś ciekawszy plugin do napisania. Jednak najwyższa pora powiedzieć stop. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości: tak, AFK na serwerze jest zabronione i zdobywanie w ten sposób np. doświadczenia jest niezgodne z naszymi zasadami! Po 10 minutach bezczynności gracz zostanie wyrzucony z gry. Jeżeli ktoś jest uparty i/lub używa zmodyfikowanego klienta, który automatycznie wraca na serwer, zostanie zbanowany na godzinę. Spotka to każdego, kto w krótkim czasie zostanie trzy razy złapany na AFK. Plugin jest całkiem sprytnie napisany więc nie kombinujcie ;)

Przez dłuższy czas na serwerze funkcjonował plugin odpowiedzialny za ochronę zwierząt na terenach chronionych. Gdy ktoś nie miał na danym obszarze uprawnień, nie mógł zabijać zwierząt hodowlanych. Niedawno zaczęły się dziać złe rzeczy z tym pluginem. Najpierw nie był aktualizowany do 1.6 przez co konie nie były chronione. Potem pojawiły się aktualizacje ale z błędami. Niedawno autor wysłał plik, który, jak twierdził, zawierał odpowiednie poprawki ale rozmiar pliku zwiększył się z kilkunastu kilobajtów do 13,5 MB. Strach coś takiego instalować, kto wie co tam siedzi (autor nie udostępnia źródła, nie sposób sprawdzić czy plugin nie wyrządza szkód). To ostatecznie zdecydowało, że napisałem swój własny plugin do ochrony zwierząt. Działa on już na serwerze. Gdyby były jakieś pytania, wątpliwości, proszę pisać bezpośrednio do mnie.

Kolejny plugin i kolejna historia. Jak wiecie, posiadanie farm jest dozwolone, ale zbyt duże zagęszczenie zwierząt w jednym miejscu wpływa bardzo negatywnie na wydajność serwera. Zawsze był z tym problem, aż do czasu, gdy na horyzoncie pojawił się plugin, który sam, automatycznie pilnował aby gracze nie przesadzali z ilością posiadanych zwierząt. Sielanka się skończyła przy którejś aktualizacji. Plugin zaczął szaleć i gdy zdarzyło się, że kilka osób straciło swoje zwierzęta, musiałem zareagować. Od tamtego czasu ponownie nic nie pilnowało na serwerze czy gracze przestrzegają zasad farm. Aż do dzisiaj. Właśnie wgrałem swój własny plugin. Testy wskazują, że wszystko działa wyśmienicie ale gdybyście jednak mieli jakieś wątpliwości, ponownie proszę o kontakt. Dodam jeszcze tylko, że ten sam plugin ogranicza też różne metody nadużyć jakich gracze dopuszczają się przy spawnerach.

Były spore problemy z komendą /gracz, a przede wszystkim, z prezentacją informacji o tym kiedy ostatnio dany gracz logował się na serwerze. Problem w pewnej części rozwiązałem ale nie mam 100% przeświadczenia, że teraz już wszystko działa idealnie. Gdyby komenda zwracała nieprawdziwe dane, dajcie mi znać ;)

Operatorzy zyskali automatyczne uprawnienia do wszystkich Waszych terenów chronionych. To ułatwi im pracę np. przy podpalaniu bloków czy wylewaniu lawy.

Pojawiła się komenda /pieklo, która zwraca informacje o koordynatach portalu, którym dostaliście się do piekła. To znacznie ułatwi powroty zagubionym duszom na główną mapę ;)

Były problemy z komendą /dom ale przysiadłem do problemu i sytuacja nie będzie się już powtarzała.

Niektórzy mieli również problemy z komendą /event. A to nie mogli dostać się na event, a to nie mogli z niego wrócić. Wychwyciłem jeden błąd, naprawiłem, problemy powinny zniknąć ;)

Od teraz używanie wulgaryzmów oraz ustawianie reklam innych serwerów na znakach jest blokowane, tak jak ma to miejsce z czatem. Błędy ortograficzne, stylistyczne itd. nie są blokowane. Znaki to indywidualna sprawa graczy i nie chcę tak mocno ingerować w to co i jak tam piszecie.

Już jakiś czas temu wprowadziłem pewne zmiany w piekle, co mogło poskutkować wygenerowaniem się nowego portalu w netherowym wymiarze, po wejściu w portal na mapie głównej. Temat jest skomplikowany, planuję za jakiś czas zmiany, wtedy wyjaśnię wszystko dokładnie. Najprawdopodobniej mapa piekła będzie większa niż do tej pory.

Autor pluginu LWC nareszcie dołączył moje poprawki. Po czterech miesiącach oczekiwania! U nas te zmiany były dostępne od razu bo samodzielnie budowałem plugin przy każdej aktualizacji, ale inni musieli czekać tyle czasu. Taka ciekawostka, żebyście byli świadomi jak to najczęściej jest z pluginami innych programistów ;)

Zmieniłem lekko konfigurację serwera, co powinno zmniejszyć ilość problemów z zawieszającym się oprogramowaniem podczas uruchamiania. Do tej pory zdarzało się dosyć często, że serwer po automatycznym restarcie nie potrafił prawidłowo się uruchomić. Teraz, mam nadzieję, będzie takich problemów mniej. Jak na razie, od czasu wprowadzenia zmian, problem nie powtórzył się.

Dla niektórych nie było tajemnicą, że za pomocą dispenserów dało się wylewać lawę, bez posiadania uprawnień operatora. W tej chwili jest to już zablokowane.

PS
Nie pytajcie o Herobrine!