• Konkurs na mapę eventową przedłużony

    Kto śledzi nasz kanał YouTube ten wie, że konkurs ogłoszony w lutym został przedłużony do połowy kwietnia. Kto chce poznać więcej szczegółów oraz obejrzeć film dokładnie wyjaśniający wszystkie zasady konkursy ten niech zajrzy do środka tego...

    więcej
  •  
  • Flagi są już do Waszej dyspozycji

    Po wielu zapowiedziach nareszcie mogę napisać, że od teraz możecie sami definiować właściwości swoich terenów chronionych (tzw. flagi). Kolejny duży postęp w rozwoju serwera :-) Mały wstęp dla osób, które nie wiedzą o czym mowa. Każdy teren...

    więcej
  •  
  • Konkurs na mapę eventową

    Nasz event, który polega na walce z hordami przeciwników kapłana VooDoo jest już całkiem dojrzały. Cały czas go zmieniam, poprawiam, testuje nowe rozwiązania ale działa już na tyle sprawnie aby móc myśleć o ulepszeniach. Najważniejszą nowością...

    więcej

Jesteśmy na 1.8!

Minecraf 1.8

Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :)

Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych powodów. Przede wszystkim, mieliśmy problemy techniczne z niektórymi pluginami i dopiero teraz można było na spokojnie dokonać aktualizacji. Po drugie, aktualizacja map na jakąkolwiek wersję powyżej 1.6 wiązała się z ogromną, kilkudniową pracą. W związku z tym postanowiłem ich… nie aktualizować. Oczywiście są tego konsekwencje. Każdy biom, oprócz specyficznego wyglądu, ma swój unikalny numer ID. Niestety w wersji 1.7 numery te zostały pozmieniane i dlatego mapy wypada zaktualizować. Nasza główna mapa ma jednak ponad 100 biomów i waży ponad 20GB. Bez konwersji wszystkich tych biomów, będą one ze sobą pozamieniane. Trudno przewidzieć wszystkie konsekwencje. Może być tak, że na pustyni pojawią się koty a woda w dżungli zacznie zamarzać.

Poza tym pojawią się inne problemy. Niektóre struktury takie jak chatki wiedźm przestaną być rozpoznawane prawidłowo przez grę i wiedźmy przestaną się tam pojawiać. Przestają również obowiązywać specjalne reguły według których spawnowały się moby. Jeżeli zauważyliście, że np. w jakimś konkretnym biomie spawnuje się więcej szkieletów to teraz staje się to nieaktualne. Na szczęście na serwerze jest od dawna wyłączona pogoda bo inaczej i z nią byłyby ogromne problemy i mielibyśmy śnieg na pustyniach etc.

Jak widzicie, jest trochę konsekwencji aktualizacji. Minecraft nigdy nas nie rozpieszczał :) z drugiej strony, są to rzeczy do przeżycia a w zamian dostajemy aktualny serwer, z wieloma nowościami, na który może wejść bez przeszkód każdy gracz.

Obecna wersja serwera nie jest w pełni poprawną wersją 1.8. Ostatnio miało miejsce wiele wydarzeń w światku Minecrafta i niestety konsekwencją tego jest fakt, że nie ma tak naprawdę do tej pory żadnego serwera z pełną obsługą nowości z wersji 1.8 (pomijam różne wynalazki czy serwer od Mojangu, bez opcji używania pluginów). Część rzeczy jest już jednak u nas zaimplementowana i ich odkrywanie na pewno da Wam wiele radości. Myślimy w tej chwili co zrobić aby udostępnić Wam nowe bloki i moby.

Nie pozwoliłbym sobie na takie kompromisy jak powyżej gdyby nie to, że zbliżamy się do aktualizacji serwera. Plan na Craftlandię 3.0 istnieje, piszę pluginy, przygotowuję nową stronę. Przenieśliśmy się na nową, bardzo mocną maszynę, zaktualizowaliśmy TeamSpeak. Chciałem aby ten okres przejściowy, między tą a następną wersją serwera, mimo problemów, był już na najaktualniejszej wersji serwera. Myślę, że też tego chcieliście ;) Czekajcie teraz spokojnie na kolejne wieści dotyczące aktualizacji serwera. Pojawią się już wkrótce chociaż konkretnych zmian na samym serwerze nie spodziewałbym się zbyt szybko. To niestety musi trwać.

PS
Mojang przygotował się już do umożliwienia graczom zmiany ich nicków. Aktualizacja naszych pluginów tak aby taka zmiana nie powodowała u nas problemów zajęłaby kolejne dziesiątki godzin. Nie mogę się na to zdecydować bo nie mam tego czasu. W związku z tym bardzo proszę o przemyślane działania w razie gdyby Mojang udostępnił już tą opcję publicznie. Zmiana nicku spowoduje utratę na naszym serwerze praktycznie wszystkiego, szczególnie swoich cuboidów. Nowa wersja serwera będzie już przygotowana według nowych zasad i takich problemów nie będzie.