• Jesteśmy na 1.8!

    Dzisiaj w nocy miało miejsce ważne wydarzenie dla naszego serwera. Z wersji 1.6.4 przeskoczyliśmy od razu na 1.8, pomijając wszystkie 1.7. Chciałoby się powiedzieć: najwyższa pora! :) Serwer nie był do tej pory aktualizowany z ważnych...

    więcej
  •  
  • Konkurs na mapę eventową przedłużony

    Kto śledzi nasz kanał YouTube ten wie, że konkurs ogłoszony w lutym został przedłużony do połowy kwietnia. Kto chce poznać więcej szczegółów oraz obejrzeć film dokładnie wyjaśniający wszystkie zasady konkursy ten niech zajrzy do środka tego...

    więcej
  •  
  • Flagi są już do Waszej dyspozycji

    Po wielu zapowiedziach nareszcie mogę napisać, że od teraz możecie sami definiować właściwości swoich terenów chronionych (tzw. flagi). Kolejny duży postęp w rozwoju serwera :-) Mały wstęp dla osób, które nie wiedzą o czym mowa. Każdy teren...

    więcej

Jak to będzie z 1.7?

Minecraft 1.7

Wszyscy zapewne wiecie, że wielkimi krokami nadchodzi nowa wersja Minecrafta, opatrzona numerkiem 1.7. Pojawi się być może już dzisiaj (planowana godzina: 15:00). Na pewno zastanawiacie się jak to będzie z naszym serwerem, kiedy zaczniemy obsługiwać tą wersję, czy są szanse na nowe biomy itd. Wyjaśniam wszystko w tym newsie.

Twórcy gry sami chwalą się, że dla wersji 1.7 musieli dodać/zmienić ponad pół miliona linijek kodu. Przebudowali cały system biomów, dźwięków, map, zmienili mechanizm logowania i obsługę łowienia ryb. Napisali na nowo obsługę komunikacji z serwerem. Wiele rzeczy w grze zostało zmienionych na potrzeby API (które obiecują nam od półtora roku :P ). Na tą chwilę nie wiem czy dodali możliwość zmiany nicku ale zapowiadali ją. Nie wiadomo jak to zaimplementowali i jakie konsekwencje będzie to miało dla pluginów (wszystkie pluginy identyfikują graczy po nicku a więc po jego zmianie, stracimy wszystkie informacje o danej osobie).

Zmiany są ogromne i chociaż bardzo atrakcyjne, to dla administratorów serwerów to jest najgorszy koszmar. Wszyscy przewidują również ogromną ilość błędów co już jest zgłaszane przez programistów. Duża część serwerów (większość?) nie poradzi sobie z tymi zmianami i planują reset map i start na czysto. Ja sobie takiej sytuacji na craftlandia.pl nie wyobrażam.

Zawsze starałem się aby craftlandia.pl była jak najszybciej uruchomiona na nowej wersji i właściwie bez wyjątków, robiliśmy to jako pierwsi w kraju. Biorąc jednak to wszystko co powyżej, tym razem musi być inaczej.

Jeżeli pytacie kiedy craftlandia.pl będzie dostępna na wersji 1.7 to odpowiadam: nie wiem. Wszyscy nerwowo przeglądają kod nowej wersji Minecrafta i nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie jak to wszystko się potoczy. Jedno wiem na pewno, nie będę się spieszył. Aktualizacji wymaga każdy element serwera i póki nie będę miał pewności, że craftlandia.pl będzie działała stabilnie, nie zdecyduję się na aktualizację.

Jestem pewien, że pojawi się wiele pytań o nowe biomy. Dla nas nie są one tak ważne jak dla reszty świata, bo biomy, które mamy na naszym serwerze, są w wielu przypadkach bardzo podobne do tych oryginalnych, a często nawet ciekawsze. Na pewno jednak będę chciał je wprowadzić. Musi się to jednak zgrać w czasie z odnowieniem mapy (odbudowanie miejsc, które nie znajdują się w terenach chronionych) a to nie nastąpi wcześniej jak pod koniec tego roku (i to nie jest termin co do którego obiecuję, że go dotrzymam). Przede mną ogromna praca do wykonania, modernizowałem komputer głównie z myślą o tym co mnie czeka.

Ściągajcie 1.7, oglądajcie nowości ale musicie cierpliwie czekać na aktualizację serwera. Z nowym launcherem to już nie jest taki problem jak kiedyś, łatwo przełączać się między wersjami. Może będziemy musieli czekać kilka dni, może kilka tygodni. Czas pokaże :)

PS
Jest jedna nowość w 1.7, którą zacząłem już implementować. To będzie największy hit od… od zawsze ;)